29 Fromelles Avenue
Seaforth
NSW 2092
Australia

donderdag 18 september 2014

Happy aussie birthday!

Welk meisje droomde er als kind niet van om langer dan 24 uur jarig te zijn?! I did. 
En dit jaar was ik, semi, technisch gezien, 2 dagen jarig! Eerst in Australië, dan in België. Ik was maar liefst 8 uur langer jarig, 8 uur langer smsjes, berichtjes, skypjes en facebooknotificaties. Tweeëndertig uur jarig, joepie!

Ik heb het er dan ook van genomen om een heel weekend lang mijn verjaardag te vieren en te genieten. 

Zaterdag was mijn mini-feestje met mijn familie hier. We zouden eerst taart eten en daarna een uitstapje doen. Ik wist niet naar waar of hoe, dus alles was een verrassing. Toen ik zaterdagmorgen wakker werd, mocht ik niet naar de living, want daar waren Lode en Anton druk in de weer mijn verjaardagstaart te versieren. Wanneer ik mocht gaan kijken en mijn kaarsje mocht uitblazen zeiden ze heel trots: "We hebben er een strand van gemaakt, met bomen en schelpen." Nele had er ook een foto van mijn mamie, papie, zusje en broertje op gezet zodat zij er ook 'bij waren'. 






Hierna zijn we naar een van de vele National Parks gegaan rond Sydney. Echt supermooie natuur en belachelijk mooie uitkijkpunten! Op de wandeling die wij gedaan hadden kwamen we aan het uitkijkpunt dat zicht heeft op Palm Beach (jaaa het echte Palm Beach, voor de Home & Away fans onder jullie). Niet op foto vast te leggen hoe fijn het uitzicht was. 















Daarna gingen we met iedereen naar een pianoconcert van Lode zijn toekomstige pianojuf. Ze had ons uitgenodigd zodat we konden zien wat al haar leerlingen leerde bij haar. Na het concert konden we een hapje en drankje nemen (lees: eet- en drankfestijn). Blijkbaar gaat het hier in Down Under zo wel vaker, dat iedereen iets van drinken of eten meeneemt, waardoor er een berg aan eten en drinken is. Ik had me echt volgepropt met loempia's, sushi, cupcakes, chips en meloen (om toch maar even te laten zien aan de Aussies dat ik ook een tikkeltje gezond kan doen). De kindjes vonden het heerlijk, gratis eten a volonte! 


Zondag ben ik met Hanne, Anneleen en Eli naar Palm Beach geweest. Eli had de auto dus hadden we er een roadtripje van gemaakt. Echt superhandig als je hier een auto hebt, en veel gezelliger dan de bus. Uiteraard gingen we weer picknicken. Ik heb hier in Australië al meer picknicks gedaan dan in heel mijn leven :-) maar dat is ook zo handig! Iedereen neemt wat lekker mee, en dan heb je eten in overvloed. We wandelden langs het strand, zo naar de vuurturen op de grote berg. Daar kwamen we een grote steen tegen om op te picknicken en heel de middag te liggen. De meisjes hadden ook een leuke verrassing bij voor mijn verjaardag, chocoladecupcakes met aardbeiden! Echt super lekker. Ze hadden zelfs kaarsjes bij om erop te zetten. (Alleen werd ik niet 25 maa 22, oeps foutje van de vrienden :-) ) 'S avonds zijn we nog gezellig iets gaan eten in Newport, een van de vele stadjes aan het strand. 






























Maandag was mijn echte verjaardag, helaas is maandag ook poetsdag. Dus heb ik het hele huis gepoetst van boven tot onder en van onder tot boven (zoals iedere maandag). Sinds maandag zijn we echt begonnen om Anton op het potje te krijgen, met als gevolg dat ik op mijn verjaardag veel kaka en pipi heb mogen ruimen ;-) 

Woensdag (gisteren) was de laatste playgroup van deze 'schoolterm', dus hielden alle kindjes een picknick met hun knuffel. Heel schattig. Ook Anton en ik hadden de picknick deken, vriendje (zijn knuffel) en eten bij. Opnieuw was er weer een eetfestijn omdat iedereen iets van eten meebracht. 



Volgende week begint hier de schoolvakantie. Iedereen heeft hier 2 en een halve week vrij! Dat wordt lekker druk met fulltime 3 kindjes in huis. Al een geluk dat Nele en ik leuke uitstapjes aan het plannen zijn met de 3 boys. 





Oh trouwens, het zit hier vol met vreemde diertjes. Zo leven er in onze tuin miljarden kleine 'lizards' (hagedisjes). De kindjes dachten in het weekend dat ze een reuze lizard gevonden hadden. Deze diertjes zijn helemaal gevaarlijk. Uit enthousiasme van Lode en Anton, waren we toch maar eens gaan kijken naar hun grote ontdekking. Bleek de 'superlizard' helemaal geen lizard te zijn maar een slang. Na wat research, telefoontjes en emails met foto's bleek het niet zomaar een slang maar een van de gevaarlijkste en dodelijkste slangen in Australië. Nu blijkt dat ze slangen niet eens komen vangen in je tuin. Ze komen pas echt als die binnen in je huis zitten. Heel eng dus! Telkens als de kindjes buiten zijn merk ik dat ik niet naar hen kijk maar naar de planten en het gras, om te zien of ons nieuw huisdiertje ons niet komt aanvallen. Jakkie bah!! 


Funny to know: sushi is hier goedkoop, timtams zijn de lekkerste aussie koekjes, ik heb bijna mijn eerste boek uit (ik ben aan het lezen, jawel! Wie had dat gedacht), binnen 2 weken gaan we beginnen met het zwembad te verwarmen (joepie) en volgende week begint Greys Anatomy terug!!

Tot snel, 
XOXO 
Kaat 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten