29 Fromelles Avenue
Seaforth
NSW 2092
Australia

maandag 8 september 2014

One month anniversary

Wat? Hallo!
Ik ben vandaag exact 1 maand in Australie, al 1 maand!
Dat is dus al 31 dagen, 744 uren, 44 640 minuten, zot. 



Het is echt zot hoe snel te tijd vliegt. Dat wil, denk ik, alleen maar zeggen hoe ongelooflijk goed ik het hier heb! 
De kindjes beginnen me te kennen, ik ben in een superfijn aupair-groepje terecht gekomen en de weersvoorspellingen van komende week zijn top! Ik heb dus niks te klagen. 
Ik moet hier en daar alleen nog wennen aan de vreemde geluiden van de vogels en aan 'alles is hier langs de andere kant'. Zo heb ik natuurlijk al 2x aan de verkeerde kant van de weg op de bus staan wachten en aan de verkeerde kant van de straat gefietst. 

De voorbije week was (ondanks het slechte weer) heel fijn. Mijn hostmama Nele had een drukke week waardoor ik veel met Anton (en Hendrik, maar die slaapt meestal) alleen was, zo konden we echt leuke dingen doen. We zijn naar speeltuintjes geweest, hebben geknutseld, geprobeerd om hem op het potje te krijgen, kampen gebouwd, naar de (kleinste) bib (die ik ooit gezien heb) geweest en massa's verhaaltjes gelezen. Anton is zot van verhaaltjes lezen! Lode trouwens ook. Al een geluk dat ik graag voorlees ;-)
Het is fijn om te merken dat de kindjes mij echt beginnen kennen. Zo wist Anton de voorbije week ineens dat geel mijn lievelingskleur is en dat ik een dikke poep heb. En toen ik hem een verhaaltje ging voorlezen zei hij ineens: "Kijk Kaat, ik heb een plekje gemaakt met mijn dekentje, dan kan ik hier zitten met mijn kleine poep en jij daar met jou grote poep." (Misschien toch maar iets minder snoepen dan :-) ) 








Op maandag (wanneer we kunnen) gaan we met ons aupair-groepje uiteten bij Steyne in Manly. Dan is al het eten aan de helft van de prijs. Echt zot. Zo had ik vorige week maar 6 dollar (= 4,20 euro) betaald voor mijn eten. 


Helaas vertrok Ele, iemand van ons leuk groepje, vandaag op reis, om erna terug naar huis te gaan. Dus zijn we zaterdagavond naar Sydney getrokken om te gaan eten, veel te gaan eten en iets te gaan drinken. We waren aan Darling Harbour gaan eten, een kleine haven die 's avonds super super mooi is door alle lichtjes van de restaurants en bars. Echt heel mooi uitzicht. We zaten buiten op het terras (met terrasverwarmer he :-) ) en konden zo over de haven kijken, echt gezellig. Met het bijhorende vuurwerk op zaterdag! Na ons eten zijn we nog dessert gaan eten bij 'Pancakes on the rocks'. Bij uitstek, de beste maar echt de beste, pannenkoeken waarmee ik me belachelijk hard overeten heb. 








Zondag was het 'fathersday' in Australie. Alle papa's trokken erop uit met hun kindjes, heel de stad liep vol. Om de drukte te ontlopen, want het weer was ook vrij okee, ben ik met Eli en Anneleen (2 aupairs van ons groepje) naar North Head geweest. Dat is het uiteinde van Manly. Hier ligt het Sydney Harbour National Park. Echt super mooi. Eerst kwamen we voorbij een paar supermooie, precies verlaten (zoals in de onbewoonde eilanden) strandjes tegen. Toen moesten we een heel stuk door bosjes en wegen om uiteindelijk een plekje te vinden om te pick-nicken. Ik heb nog nooit zo schoon gegeten. Allez, met zo'n schoon uitzicht bedoel ik dan. Van waar wij zaten, kon je uitkijken op de oceaan en Sydney. Echt ongelooflijk. Ik was zo verbaasd dat er zo iets moois, zo kortbij zo'n grote en drukke stad kon liggen. De zondag was dan ook al heel snel om, na een paar uur te hebben rondgehangen en gewandeld. 


















Tot snel, 
XOXO 
Kaat 

1 opmerking:

  1. proficiat met je verjaardag

    van tante lieve de familie en ook de aangetrouwde familie

    PS. pas op met die vulkanen daar

    BeantwoordenVerwijderen