29 Fromelles Avenue
Seaforth
NSW 2092
Australia

dinsdag 30 september 2014

S for surfing

Het is nog maar 10 dagen geleden sinds mijn vorige post, maar er is in de tussentijd zoooooveel gebeurd! De tijd vliegt hier echt ontzettend snel. Het lijkt alsof ik hier nog maar net ben, maar toch merk ik aan bepaalde dingen dat ik eigenlijk wel al lang ben, zeker wanneer ik vorige week merkte dat mijn tandpasta op was, dat ik een nieuwe bus shampoo moet kopen, dat ik voor de 3e keer mijn buskaartje heb moeten herladen, dat ik al weet aan welke kant van de weg ik moet gaan staan voor de bus en dat ik net de tiende (oeps) verpakking van een pak timtams weggooide.

Ohja ik ben ook een pak minder bereikbaar omdat de wifi in mijn aussie crib heel slecht is (er zijn 2 huurders die al het gebruik op downloaden, maar vanaf morgen zijn ze weg joepie!) & omdat de fancy nieuwe (kut)update van mijn iPhone ervoor gezorgd heeft dat ik niet meer op wifi kan. Dus bij deze, ik ben jullie zeker nog lang niet allemaal vergeten hoor ;-)

Vorig weekend ben ik met mijn familie naar Taronga Zoo geweest, de dierentuin van Sydney. Dat was mijn verjaardagskadootje. Heel mooie zoo, ligt in Mosman, een deel van Sydney. Vanuit een bepaald punt in de zoo kun je over het water kijken naar de haven, de Harbour Brigde en het Opera House, heel mooi. Dit was ook de eerste keer in Australië dat ik kangoeroe's zag, achter hekken weliswaar, maar toch ;-) 
De kindjes vonden het heel leuk, vooral Lode, die is helemaal gek van dieren en de natuur. 's Middags hadden we een fijne picknick gedaan in de zoo, daarna had Nele me nog een mooi strandje laten zien, heel rustig en super mooi, met een prieeltje in het midden (hier wouden Bart & Nele eerst onder trouwen) was echt een leuke dag. 


De zondag deden Hanne & Elli mee aan de Bridge Run. Ik, als meelevend vriendinnetje, ging supporteren. Heel Sydney werd verkeervrij voor alle loopwedstrijden die er waren. Ongelooflijk indrukwekkend om zo'n grote stad autoloos en vol lopende mensen te zien! De Harbour Bridge werd afgezet, en daarover werden de eerste kilometers gelopen, daarna liep je door Sydney naar de finishline in de Botanic Garden aan het Opera House. Naast de Brigde Run was er ook nog de halve marathon en de marathon. Ik kan me echt niet inbeelden dat je 4 uur aan een stuk kan lopen! Maar het was wel leuk om de blijheid te zien waarmee de marathonlopers aankwamen aan de finish. Zonder te beseffen (en door aan de verkeerde finishline te staan, niet aan die van Hanne en Elli dus) heb ik de eerste lopers zien binnenkomen van de marathon (ik vroeg me eerst al af waarom de mensen zo hard riepen en klapten :-) ). De 3e die binnenkwam was trouwens een vrouw, toen klapte ik maar mee met het publiek. 
Na de run zijn we iets gaan eten op het terras van een museum, met uitzicht op Sydney. Voor dessert zijn we (weer) naar Pancakes on the Rocks geweest, kwestie van de verloren calorieën weer dubbel op te nemen. 

Afgelopen weekend ben ik op 'surfcamp' geweest. Normaal zou ik pas over enkele weekenden gaan, maar we zagen woensdag een aanbieding voor een surfcamp, wat bijna de helft goedkoper was. Dus hebben we superspontaan op donderdag 4 plekjes geboekt, om zaterdagmorgen te vertrekken. 
We vertrokken vanuit het centraal station om half 8 (dat is dus om kwart na 5 opstaan om er op tijd te geraken he). Van daaruit zijn we met een busje vertrokken naar Ocean Beach, om onze eerste surfles te krijgen. Eerst moest ik me in zo'n vies, nog nat en vol zand hangend wetsuit wringen. Daarna kregen we uitleg over veiligheidsdingen en golven, wat (supergrappig uitziende, voor andere mensen dan toch) oefeningen op het strand over 'hoe moet ik rechtstaan op een surfboard' en hup, het water in. Ik vond dat het verrassend goed ging. Niet dat het super gemakkelijk in een vingerknip lukte, maar om nu te zeggen dat het moeilijk was en dat ik er geen hol van bakte was ook niet het geval. Ik kan zelfs zeggen dat het echt wel okee ging. Ik kon toch peddelen, mezelf opduwen, en met een duwtje van de coaches op mijn plank blijven staan op een golf! Pretty good denk ik dan :-) En ongelooflijk pretty feeling ook!
Ik was wel doodop na een dag met 4uur 'surfles'. Na het surfen (en de bijhorende fotoshoots) zijn we naar onze slaapplek gereden. In de omschrijving bij de boeking stond dat we naar een backpacker gingen, ik had me dus verwacht aan een semi stinkend gebouw met kamers en stapelbedden, ergens in een stadje. Dacht het niet hoor! We zaten in the middle of the bushes. Het was meer een bosbackpacker, wel heel charmant (behalve de 2 bijhorende honden dan). We kwamen er aan, al donker, dus ik kon eerst niet zien waar we nu eigenlijk waren. Er was ook een bijhorende verrassing zei onze reisleider (Jake, hele grappige kerel trouwens). Ik was trouwens eerst nog grapjes aan het maken met een vriendin - we hielden elkaar vast (just in case dat er honden zouden zijn en omdat het donker was) en omdat er een verrassing kwam (spannend) - ja natuurlijk, liepen daar dus 2 honden! Maar dat was uiteraard niet de verrassing, nee, die was veeeel beter: een KANGOEROE!
Op ons slaapdomein woonde een kangoeroe, Josefien (Josy voor de vrienden). Echt heel zot. Die kwam 's avonds gezellig voorbij het kampvuur huppelen, lag languit op het gras te luieren, werd graag geaaid onder zijn mondje, kon je zelfs gras voeren én is een pro in selfies nemen. Ik heb wel even geaarzeld voordat ik kortbij Josy kwam, ahja ge weet nooit hoe zo'n kangoeroe reageert he ;-) 

Surfen, honden, kangoeroes, kamperen in het bos... 
Ik heb grenzen verlegd dit weekend, amai! 
Oh en dan vergeet ik nog de kakkerlakken en de possums! Ook wel grappig trouwens. Er waren niet veel douches op dat domein, 5 ofzo. Natuurlijk ging ik in de kortbijzijnde, om honden te vermijden. Bij de meisjes was Hanne aan het douchen in de ene douche, dus ik dacht, ik douch me snel bij de mannen. Ik sta in de douche, klaar om de kraan aan te zetten, dus kijk even of die goed gericht staat.. zie ik op de muur (tussen de douche en het toilet) een possum (vreemd australisch dier wat lijkt op een grote kat met een pluizige staart) zitten! Die kunnen blijkbaar geen kwaad, maar dat wist ik natuurlijk nog niet. Ze zien er alleszins verschrikkelijk angstaanjagend uit, zeker in de douche. Ik denk dat ik nog nooit zo snel (halfnaakt) uit een douche gerend ben! 

De tweede dag van het weekend had Jake ons meegenomen op een 'bushwalk' in een national park. Weer zo een wandeling in en supermooi domein met een belachelijk mooi uitzicht. Hierna hadden we nog een surfles in de vroege namiddag, met echt heel grote golven (naar mijn gevoel, aan de blauwe plekken te zien heb ik dat goed gevoeld ;-) ) Daarna hebben we nog een uur of 2 aan het strand gelegen, om rond 17u terug naar Sydney te vertrekken in onze surfbus. Echt super tof, voelde echt alsof ik op vakantie was geweest. 's Avonds terugrijden met zonsondergang, fijne chille muziek (heel wat leuke nieuw aussie bands ontdekt dankzij Jake). Aangekomen in Sydney, miste we natuurlijk onze ferry (en dus bijna mijn laatste bus naar huis)! Moesten we daar nog 45 minuten wachten, al goed dat de rest van het weekend zo goed meeviel ;-) 

Ohja, ik heb mijn eerste boek uit (zot he, ik haat(te) lezen). Ben zelfs al bezig in mijn tweede boek, en ook aan mijn 11e pak timtams. 
Ohja 2: ons zwembad is eindelijk open.

Tot snel,
XOXO 
Kaat 

PS. Foto's volgen als mijn wifi terug deftig werkt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten