29 Fromelles Avenue
Seaforth
NSW 2092
Australia

maandag 1 september 2014

Time to take off & first weeks

Wat ging de tijd snel! Ik was pas net terug van chirokamp, had net mijn afscheidsfeestje gehad en kon nog net een barakfeestje meepikken vooraleer het allemaal zover was. Vanaf toen verliep alles echt razendsnel! Mijn laatste dagen zaten ook goed gevuld, om nog zoveel mogelijk leuke momenten te beleven voor ik vertrok.
Ik heb wel 3 dagen gedaan om mijn koffer te pakken, best moeilijk om te beslissen wat je wel en niet meeneemt naar de andere kant van de wereld. Uiteindelijk het dan toch allemaal wel gelukt ;-) 

Die woensdag leek wel daaaagen te duren! Ook op de luchthaven werd ik gek van het wachten! De zenuwen bleven maar stijgen! 



Eens ik Bart & Nele (mijn hostdad & hostmum) en de kindjes ontmoet had, en afscheid had genomen van mijn mamie, papie, zus en broer zag ik het weer volledig zitten! Ik was helemaal klaar om eraan te beginnen! 





De vlucht duurde belachelijk lang! De eerste vlucht naar Abu Dhabi was goed te doen, was ongeveer 8uur vliegen, ik had het gevoel dat ik toen al op de helft zat maar dat was lang niet het geval! Er stond me nog een vlucht van een dikke 14uur te wachten. Die laatste uren waren er echt teveel aan! Ik kon ook helemaal niet meer volgen hoelaat het was, of het nu dag of nacht was, hoelang het nog ging duren... dus was blij wanneer we eindelijk in Sydney aankwamen. Het weer was wel superslecht en het regende keihard, maar toch was ik blij! Niet te geloven dat ik nu echt aan de andere kant van de wereld zat.  
Ik had nog een paar dagen om te bekomen van de reis en de bijhorende jetlag (waar ik redelijk weinig last van had) vooraleer ik begon met 'werken'. Het eten op de vlieger was trouwens ook niet superlekker, wel heel veel. Ik denk dat ik zeker 5x eten heb gekregen op de laatste vlucht. 's Nachts kreeg je wel popcorn om bij de film te kijken, dat was wel een meevaller, had stiekem ook 2 pakjes gevraagd om toch iets te kunnen eten wat ik lekker vond.

De eerste dag, toen ik aankwam, heb ik voornamelijk geslapen, mijn koffer uitgepakt en op verkenning gegaan in het huis. Het weekend hebben Bart & Nele me het strand en de buurt laten zien waarbij we het dichtst wonen. Ik woon hier in North Manly, zo'n 17km van Sydney. Manly zelf is klein maar super gezellig! North Manly grenst aan Freshwater, dat is het dichtsbijzijnde strandje van hieruit. Er zijn hier superveel strandjes, allemaal 'klein' in vergelijking met Belgie, maar ontzettend gezellig! Net omdat er hier zoveel stranden zijn, is er nooit superveel volk, wat maakt dat het heel aangenaam is! En natuurlijk altijd een zalig uitzicht, massa's surfers, OVERAL! 












Ondertussen zit ik hier al een kleine maand! Ik begin mijn draai hier stilaan wel goed te vinden! Ik ken mijn weg al, de app van het openbaar vervoer en al heel wat leuke mensen ontmoet, dus dat zit allemaal goed hier.

Ohja, mijn 'werkweek' is vrijwel altijd hetzelfde: maandag = poetsdag en piano met Lode, dinsdag heb ik vrij (joepie), op woensdag ga ik met Anton naar de playgroup (echt zo een samenkomst van mama's of aupairs met hun kinderen die dan samenkomen om te 'spelen' en koffie te drinken en gebak te eten (precies echt zoals in de films)), donderdag & vrijdag zijn hele dagen spelen. 

Mijn eerste weekend ben ik naar Sydney geweest met de ferry, maar het was zo'n slecht weer dat ik niet eens foto's heb kunnen maken, buiten eentje. Het was een zaterdag, en op zaterdagen is er altijd gratis vuurwerk aan de Darling Harbour Brigde, dus heb ik dat ook maar even meegepikt! 








Tijdens mijn eerste week in Aussie, had ik me ingeschreven om met een groepje aupairs mee te doen met de colorrun. Jawel, ik had me ingeschreven om te lopen. Lopen, ik, zot he! Alhoewel ik dacht dat ik na 10 stappen al uitgeteld was, ging het verrassend goed! Al bij al denk ik dat ik zeker de helft gelopen heb! (DAT IS DUS 2,5 KM HE!!) Maar het ging daar eigenlijk helemaal niet om 'lopen', er waren geen tijdsmetingen ofzo, het ging meer om het plezier en de kleurenpoeder. Na de run was er precies een minifestival voor 5uur met een kei groot podium, eetkraampjes rondom, fijne muziek en heeeeeel veel gratis poeder! Het was trouwens een vrij mooie voormidddag die zondag, het was zonning en niet te koud, ideaal voor de run! Een van de eerste semi zonnige dagen!










Het afgelopen weekend ben ik voor het eerst uit geweest in Sydney. Heel fijn! Kei fijne (en vooral mooie) bars! Ik was meegegaan met een groepje aupairs naar de Sydney Pubcrawl, zoals de kroegentochten bij ons. Zo leerde je echt de leuke bars kennen.
Afgelopen zondag was er voor de eerste keer echt een hele dag zon! En het was lekker warm! Nog niet om al in bikini te gaan liggen, maar wel kortebroekenweer. Ik kwam aan in Manly en had het nog nooit zo druk gezien! Heel het strand zat en lag vol, de bars zaten allemaal goed gevuld, fijne laatste weekenddag! 












Zo, dit was mijn eerste postje, om toch ergens te starten he :-) 
Binnenkort volgt er meer! 

Leuke aussie weetjes: de zon draait hier in de andere richting (echt heel vreemd), er is overal (maar echt overal) gratis water te krijgen, chocolade is hier belachelijk duur, sloten draaien in de tegengestelde richting en elk gezin heeft een BBQ (behalve wij).

Tot snel
XOXO 
Kaat 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten